DRAMA eğitimin her alanında, her konunun öğretiminde kullanılır. Hem görsel hem de sunuşsal sanatlar için kullanılabilir.
AMAÇ
Çağdaş eğitimin temelinde yaparak yaşayarak öğrenme vardır. Hızla gelişen teknolojiye paralel olarak çocukların da aktif, ileriyi görebilen, kendini tanıyan, kendini doğru ifade edebilen, üretken, yaratıcı bir yapıya sahip özellikte yetiştirilmesi gerekir.Toplumların en önemli güç kaynağı bilgidir. Aktif öğrenme yöntemlerinin kullanılması bilginin kalıcı olmasını sağlar. “Görürüm unuturum, İşitirim hatırlarım, yaparım öğrenirim” Çin atasözü yaparak yaşayarak öğrenmenin önemini vurgulamaktadır.
Drama çocukların bedensel, bilişsel, duygusal ve sosyal yeteneklerinin geliştirilmesinde, aktif ve yaratıcı olmalarında önemlidir. Bu eğitimle; yaratıcılık ve yaratıcı düşünce, yaratıcılığın gelişimini engelleyen faktörler, yaratıcılığın gelişiminde yetişkinlerin ve eğitimcilerin rolü ve drama ile ilgili temel kavramlar, eğitimde drama konularında bilgi edineceksiniz. edindiğiniz bu bilgileri erken çocukluk eğitiminde ve özel eğitimde uygulamalarda kullanabileceksiniz.
Drama Eğitiminin Kazandırdıkları
Çocukların kendini ve başkalarını anlama becerisini geliştirmeye yardımcıdır.
İletişim becerilerine olumlu bir katkı sağlar.
Kendine güven duyma, destekleme, karar verme becerisi kazandırır.
Çocukların ahlaki değerleri keşfetmelerine olanak tanır.
Beden dilini kullanmayı sağlar.
Duygularını farkına varma ve ifade etmeyi sağlar.
Çocukların arkadaşları ve öğretmenleriyle olumlu ilişkilerine olumlu katkılar sağlar.
Çocuğun değerlendirme yapma becerisini geliştirir.
Problemlere duyarlı olmayı sağlar.
Fikir akıcılığı sağlar.
Serbest düşünme becerisi kazandırır.
Zihinsel uygulamalarda esneklik sağlar.
Orijinal fikirlerin ortaya çıkmasını sağlar.
Yaratıcılık ve estetik gelişimlerini sağlar.
Etkili zihinsel süreçlere sahip olmayı sağlar.
Durumları belirleme kapasitesini ve dikkati artırır, yoğunlaşmayı sağlar.
Deneyimlere açık olmayı sağlar.
Hayal gücünü kullanmayı ve doğaçlamalarla anında eğitim sağlar.
Drama sırasında öğrencinin bastırdığı rahatsız edici duyguların ortaya çıkmasına yardım eder.
KAPSAM
Drama: Kahraman-Engel-Eylem şeklinde kurgulanır.
Bir biçim ve içeriği vardır.
Bir sanat disiplini vardır.
Duygusal özelliğe sahiptir.
Seyircisizdir.
Birey kendi dünyasını yaratarak duygularını form ve içeriği benimsemelidir.
Herkes kendi yaratmalarını birbirine anlatmalıdır.
Dramada en önemli ve etkili özellik anlamak ve düşünmektir.
Yaratıcı drama etkinliklerinin, erken çocukluk dönemindeki çocuklardan orta, hatta ileri yaşlara kadar olan katılımcıları vardır. Yaratıcı dramada ortalama yaşın 5-14 olması önemli özelliğidir.
Uygun bir etkinlik alanı dramanın en büyük özelliğidir.
Yaratıcı dramada; konu, amaç, materyal, düşsel ortam planda yer alır.
Yaratıcı dramada süre kullanılarak ısınma, uyum, güven çalışmaları, doğaçlama oluşumları, değerlendirme ve rahatlama bölümleri bulunur.
Drama müzik ve dansla birlikte kullanılabilir.
Yaratıcı drama, bireyin bilinçlenmesi, toplumsal bir varlık olabilmesi konusunda geliştirici özelliğe sahiptir.
Yaratıcı drama, eğitimde sınıf ortamında soyut ders konularının somut hale getirilerek kavranmasını sağlar.
Öğrencilere öğrenmeyi kalıcı olabilmesi için ilgi çekici hale getirir.
Dil gelişiminde; konuşurken kendine güven duymanın gelişmesi, kelime hazinesinin artması, fikirlerin ifade edilmesi, insanlarla ilişki kurma becerisinin kazanılması, farklı durumlarda farklı dilin kullanılması, tanımlama, tartışma ve değerlendirme becerisinin gelişmesi eğitimi sağlar.