ŞİDDETSİZ İLETİŞİM PROGRAMI
Şiddetsiz İletişim; ilişkilerimizde anlayış, saygı ve işbirliğini hayata geçirmek amacı ile yola çıkan, duygu ve arkasındaki İhtiyaçları anlayarak bu amaca ulaşmayı sağlayan, deneyimleyerek Şiddetsiz İletişim Dilini uygulanabilir bir beceri haline getiren 2 günlük bir programdır.
AMAÇ
• İlişkilerimizde anlayış saygı ve işbirliğini hayat geçirmek
• Müşteri ilişkilerinde ve/veya iş ilişkilerinde kendi duygu ve ihtiyaçlarının farkına vararak iç rahatlığa ve dengeye kavuşmak,
• Müşteri İlişkilerinde ve/veya iş ilişkilerinde; karşısındaki kişinin duygu ve ihtiyaçlarını anlayarak kaliteli ve etkin ilişkiler kurabilmek,
• İç ve dış müşteri memnuniyetini yüzde yüze ulaştırma hedefine ilerlerken Şiddetsiz İletişim dili ile memnun müşteriler yaratmaya katkıda bulunmak.
İÇERİK
• Kendilerini ifade ederek, iletişimde mevcut durumlarını ve hedeflerini netleştirme
• Özgözlem ve farkındalık
• Sistemin bütünü ile kendileri arasında bağı farketmek
• Gelişimin 5 adımı (odak-niyet-zihniyet-davranış-beceri)
• Şiddetsiz İletişimin temel tezleri
• Gönülden vermek nedir?
• Şefkati engelleyen iletişim nedir?
• Şiddetsiz İletişim Öğeleri
• Kafa Sineması kavramı
• Dinleme Becerisi ve dinleme seviyeleri
• Gözlem – varsaymadan, sadece gözlemlemek
• Duygu – Duygu Listeleri
• İhtiyaç – ihtiyaç listeleri – tüm duyguların arkasında ihtiyaçlarımız vardır..
• Şiddetsiz İletişimde 4 kulak çalışması
• Duygu olarak ÖFKE ve arkasındaki ihtiyaçlar
• Rica
• Takdir
• Mevcut durumunu ifade
• Eylem planı
EĞİTİM YÖNTEMİ
Şiddetsiz İletişim Programı, interaktif, katılımcılara farkındalıklar kazandıran, yeni bilgiler ve uygulamalarla iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sunan 2 günlük bir eğitim programıdır. Uygulama yaparak tüm beceriler davranışa dönüştürülür, geribildirim verilir ve koçvari fasilitasyon ile katılımcılara kendi yaratıcılıklarını ve birikimlerini ortama taşıma imkanı verilir. Eğlenerek öğrenme sağlanır.
Eğitmen: Meltem Ulu Yavuz